GGZ

VIPLive ondersteunt GGZ instellingen door administratieve processen te automatiseren en door eerste- en tweedelijns GGZ te verbinden. Daarnaast bieden we gebruiksvriendelijke monitoringoplossingen die de kwaliteit van zorg bevorderen.

Onze oplossingen

Declareren

Verlaag uw administratieve lasten met de optimale declaratie-afhandeling en registratiecontrole van VIPLive die naadloos aansluit op uw EPD.  

Monitoring

Bespaar tijd met automatische verzending van ROM vragenlijsten en het digitaal delen van uitkomsten.

Consulteren en verwijzen

Zorg voor meer en efficiëntere samenwerking tussen huisartsen en GGZ-professionals. Sluit aan op de Consulteren en verwijzen module voor huisartsen in VIPLive. 

Verbinding 1ste en 2de lijn

 

Zet de cliënt centraal door beschikbare informatie over de cliënt uit te wisselen met de huisarts.

 

Hoe we GGZ instellingen ondersteunen

Zorgprofessionals in de GGZ worden administratief zwaar belast. Zij hebben te maken met een grote verscheidenheid aan wet- en regelgeving. Ook kost het tijd om effect-en kwaliteitsmetingen uit te voeren. Dit gaat ten koste van aandacht die zij kunnen en willen besteden aan cliëntenzorg.

 

Samen met eindgebruikers én met andere leveranciers hebben wij gebruiksvriendelijke oplossingen ontwikkeld die slimmer informatie verwerken en verbinden. Dit bespaart tijd, bevordert kwaliteit en stelt cliënten meer centraal.

 

Tijd besparen

Wij automatiseren administratieve processen rondom alle financieringsstromen binnen de GGZ. Dit kan door uw EPD te optimaliseren en te integreren met onze bewezen en kosteneffectieve oplossing voor registratie controle, contractafspraken en declaratie-afhandeling. Een ‘best of breed’ oplossing die inmiddels is bewezen met Code24.

Download de informatieflyer GGZ Declareren

Kwaliteit bevorderen

Onder de vlag van NETQ Healthcare hebben we jarenlange ervaring met vragenlijstsoftware en de co-creatie daarvan met partners en klanten. Hierdoor bieden wij de meest gebruiksvriendelijke monitoringoplossingen aan GGZ-instellingen (ROM), ziekenhuizen, klinieken en huisartsenpraktijken.

 

Het haarscherpe inzicht in uitkomsten helpt zorgverleners en cliënten gericht te sturen tijdens een behandeling.

 

Over NETQ Healthcare

Cliënt centraal stellen door verbonden zorg

Via VIPLive kunnen huisartsen gemakkelijk digitaal GGZ-professionals consulteren en cliënten verwijzen. Hierbij is het mogelijk onderling gegevens te delen waaronder de resultaten van metingen zoals de 4DKL.

 

Verder biedt VIPLive inzicht in waar een cliënt zich in de keten bevindt. Kortom, een digitale verbinding die leidt tot betere en efficiëntere zorg waarbij de cliënt meer centraal komt te staan.

 

Parnassia demonstratie
Tergooi MC maakt gebruik van VIPLive Gepland Vervoer

22 maart 2024

Tergooi MC maakt gebruik van VIPLive Gepland Vervoer

Sinds 1 februari is Tergooi MC live met de aanvraagmodule van VIPLive Gepland Vervoer. Verpleegkundigen en secretaresses werkzaam op de verpleegafdeling en op de SEH, AOA en IC zetten de module in voor het aanvragen van ambulances. VIPLive Gepland Vervoer helpt bij het bepalen van het zorgniveau van het vervoer en houdt rekening met de beschikbare capaciteit van de ambulances. In een overzicht wordt de verwachte ophaaltijd (ETA) zichtbaar per aangevraagde rit.

Topicus vestiging verhuist naar Arnhem; vanaf een centrale plek werken aan data-oplossingen voor de zorg

21 maart 2024

Topicus vestiging verhuist naar Arnhem; vanaf een centrale plek werken aan data-oplossingen voor de zorg

Een Topicus in de Zorg-vestiging verhuist van Wageningen naar Arnhem. Op 2 april verhuizen circa 20 medewerkers van Topicus Healthcare naar de “Arnhem Building” aan de Oude Oeverstraat 120 te Arnhem, centraal gelegen aan de rand van het centrum van Arnhem. Na zes jaar in Wageningen verhuist het team dat zich richt op innovatieve data-oplossingen voor onder andere eerste- en tweedelijnszorg. Binnenkort worden ook nieuwe vacatures opengezet voor deze nieuwe locatie van Topicus

AI voor slimme en efficiënte capaciteitsplanning op de HAP? Meld je aan voor het webinar!

15 maart 2024

AI voor slimme en efficiënte capaciteitsplanning op de HAP? Meld je aan voor het webinar!

We kunnen er niet meer omheen: kunstmatige intelligentie (AI). Ook voor kortere wachttijden en personeelstekorten op de HAP biedt het oplossing. Devise, onderdeel van Topicus, ontwikkelde een nieuwe tool op basis van machine learning. Deze tool wordt nu getest door diverse huisartsenspoedposten in een proof of concept. “We zitten momenteel in de laatste fase. De komende maanden bieden we deze tool aan bij andere huisartsenspoedposten,’’ aldus Tom Berger, directeur van Devise. Om je alvast mee te nemen in deze tool geeft Devise een webinar ‘Zet AI in voor slimme en efficiënte capaciteitsplanning op de HAP’.

Meer informatie?

Neem contact op met Rosa Scherjon.

Rosa Scherjon
Businessline Manager
088 - 52 81 020