In 2008 hebben we samen met de Coöperatie Integrale Huisartsenzorg Nijmegen een elektronisch patiëntendossier (EPD) ontwikkeld dat de processen binnen de huisartsenspoedpost maximaal ondersteunt.
Ons Spoed EPD (voorheen Topicus HAP) blijft zich onderscheiden met uitstekende, vernieuwende procesondersteuning. Dit is mogelijk omdat we onze klanten continu betrekken bij de doorontwikkeling van het EPD en door te koppelen met andere systemen. Daarnaast hebben we een persoonlijke aanpak. We bespreken elk kwartaal de lopende zaken en wensen met aangesloten posten. Nieuwe klanten ondersteunen we met een implementatie op maat.
Ervaringen met VIPLive Spoed EPD:
Ons EPD met ingebouwde Nationale Triage Standaard (NTS) versterkt en ondersteunt huisartsenspoedposten op een logische manier. Zorgverleners en managers klikken er eenvoudig doorheen, houden overzicht en hoeven hun werkwijze niet aan te passen. Daarnaast denkt het systeem mee. Zo worden automatisch sloten voor spoedcontacten geblokkeerd zodat de agenda niet volloopt. Verder is het lokale beheer van het systeem snel en voordelig, omdat het EPD een cloudgebaseerde SaaS (Software as a Service)-oplossing is. Ook kunnen zorgverleners snel het dossier doorzetten naar bijvoorbeeld de spoedeisende hulp en de thuiszorg, onder andere via een verwijzing.
Het Spoed EPD is ingebed in het regionale gezondheidsplatform VIPLive. Hierdoor komen steeds meer functionaliteiten uit de reguliere dagzorg beschikbaar zoals beeldbellen. Ook wordt dossierinformatie uit de dagzorg steeds vollediger ingebed, waardoor de waarnemer op de huisartsenspoedpost over voldoende informatie beschikt. Met Spreekuur.nl kunt u een deel van uw consulten slim digitaliseren. U kunt deze module ook samen met zorggroepen en ZCC inzetten, zodat u patiënten 24/7 online zorg kunt bieden via één applicatie.
Meer informatie? Bel gerust voor meer informatie.