spreekuur-hap

Spreekuur.nl voor huisartsenspoedposten

De werkdruk op huisartsenspoedposten is hoog; vooral in weekenden. De telefonische wachttijden lopen dan op en de wachtkamers zitten vol.

spreekuur-a

Onze oplossing

Door patiënten met Spreekuur.nl zelf digitaal het consult te laten voorbereiden wordt de tijd in de huisartsenspoedpost efficiënter ingezet. Patiënten kunnen daardoor sneller worden geholpen. Patiënten beantwoorden via hun smartphone of computer eenvoudig een aantal anamnesevragen en voegen foto’s toe. De dienstdoende huisarts of de triagist krijgt de informatie overzichtelijk en met urgentiebepaling aangeboden in VIPLive. Vervolgens kan het consult worden afgehandeld via een chat of desgewenst via beeldbellen. Door een koppeling met het Spoed EPD kan de arts gemakkelijk switchen naar VIPLive en wordt informatie weer teruggekoppeld naar de eigen huisarts.

Lees meer over de urgentiechecker

Veilig en betrouwbaar voor patiënt, minder werkdruk voor de zorgverlener

Lees hier meer over de impact van de urgentiechecker van Spreekuur.nl op de huisartsenspoedposten.

Ontvang de whitepaper
24-7-viplive-topicus

24/7 oplossing voor de regio

Via hun regionale huisartsenorganisatie kunnen ook huisartsenpraktijken Spreekuur.nl gebruiken. Dit biedt huisartsenspoedposten en huisartsenpraktijken de mogelijkheid om patiënten samen een digitale 24-uurs oplossing te bieden. Zorgverleners die in ANW werken, kunnen patiënten met een minder urgente zorgvraag bijvoorbeeld overdragen aan de eigen huisarts. Het digitale consult komt dan in de digitale wachtkamer van de eigen huisarts terecht. Het biedt patiënten een duidelijke ingang voor zorgvragen.

Lees hier meer over Spreekuur.nl
Voordelen van Spreekuur.nl:
  • Effectief proces voor online zorg
  • Voorbereiding door patiënt
  • Online triage en anamnese
  • Antwoordsjablonen
  • Gebaseerd op NHG- en NTS-standaarden
  • 24/7 oplossing
persbericht-su

Accurate urgentiebepaling

Spreekuur.nl checkt eerst of er sprake is van een levensbedreigende situatie. Als dat mogelijk het geval is, wordt de patiënt digitaal niet verder geholpen. Zij of hij krijgt dan het advies te bellen. Voor patiënten die het consult wel via Spreekuur kunnen voorbereiden, hoeven triagisten geen NAW-gegevens uit te vragen en te triëren. Hierdoor  blijven de telefoonlijnen beschikbaar voor urgentere zaken.

Verder heeft Spreekuur.nl behandelgebieden voor volwassenen en kinderen. De online anamnesevragen bij deze behandelgebieden zijn samengesteld en opgebouwd conform NHG-richtlijnen en NTS-standaarden. De antwoorden stellen artsen in staat een passende diagnose te stellen. De signalering van afwijkende antwoorden in VIPLive en de antwoordsjablonen helpen hier ook bij.

Lees hoe patiënten Spreekuur.nl beoordelen
Meer informatie?

Bel gerust voor meer informatie.

cindy-ververjpg
Cindy Verver
Commercieel Lead
088 - 52 81 020