Via Spreekuur kunnen circa 1,3 miljoen inwoners uit de genoemde regio’s het digitale consult zelf voorbereiden. Hiervoor doorlopen ze gevalideerde triage- en anamnesevragen en kunnen ze een foto toevoegen. Dit scheelt werk voor de huisarts en de triagist. Daarnaast blijft het contact voor patiënten persoonlijk, omdat ze advies krijgen van huisartsen uit de regio.
Lancering
Sinds de lanceringen in de regio Eemland en Rijnmond zijn 4000 patiënten digitaal behandeld via Spreekuur. In de piekperiode van corona was 40 procent van deze consulten gerelateerd aan COVID-19. Daarnaast maakten patiënten vooral gebruik van Spreekuur voor huidklachten, wonden, kneuzingen en oogklachten.
“We zijn heel tevreden over de behaalde resultaten en de positieve reacties van patiënten. Met Spreekuur.nl stellen we de patiënt echt centraal. Het doel is: kortere wachtduur, efficiënte consulten en minder fysieke consulten omdat we patiënten reistijd besparen.”
Meer informatie?
Kijk voor meer informatie op Spreekuur.nl of neem contact op met Cindy Verver.