Spreekuur.nl voor dossierinzage en efficiënte communicatie

Inzage in het (huisartsen)dossier en efficiënte communicatie met zorgverleners in de regio. Dat biedt u patiënten met Spreekuur.nl, een gebruiksvriendelijke Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) die aansluit op het regionaal gezondheidsplatform VIPLive en alle huisartsinformatiesystemen (HIS’en).

Spreekuur.nl biedt patiënten:

Digitale dossierinzage
Digitale dossierinzage
24/7 digitaal consulteren
24/7 digitaal consulteren
Laagdrempelige netwerkzorg
Laagdrempelige netwerkzorg

MedMij-gecertificeerd PGO

Sinds april 2021 is Spreekuur.nl MedMij gecertificeerd voor het bieden van inzage in huisartsgegevens. Dat wil zeggen dat we alle patiënten in uw regio via Spreekuur.nl gebruiksvriendelijk inzage kunnen bieden in hun huisartsendossier. En daar willen we het niet bij laten. Wij gunnen elke patiënt toegankelijke digitale zorg; alle informatie en communicatie op één plek. Daarom willen we ook ziekenhuisdossiers en andere medische dossiers via Spreekuur.nl toegankelijk maken.

 

spreekuur-dossierinzicht Hoe ziet dossierinzage er voor patiënten uit? Eenvoud in ontwerp, heldere taal en de gebruikerservaring optimaliseren met patiënten. Bekijk hiernaast hoe dat eruit ziet.
spreekuur-dossierinzicht
spreekuur-dossierinzicht Hoe ziet dossierinzage er voor patiënten uit? Eenvoud in ontwerp, heldere taal en de gebruikerservaring optimaliseren met patiënten. Bekijk hiernaast hoe dat eruit ziet.
spreekuur-dossierinzicht Hoe ziet dossierinzage er voor patiënten uit? Eenvoud in ontwerp, heldere taal en de gebruikerservaring optimaliseren met patiënten. Bekijk hiernaast hoe dat eruit ziet.

Digitaal consult met triage en anamnese

Als patiënten via Spreekuur.nl een huisartsenpraktijk of huisartsenpost consulteren, dan bereiden ze dit zelf voor. Hierdoor kunnen ze online goed en snel geholpen worden. En het bespaart ze een fysiek bezoek. Voor zorgverleners is het een prettige en efficiënte manier om patiënten digitaal te helpen.

Hoe werkt digitaal consulteren voor zorgverleners?

Helder overzicht

Zorgverleners krijgen in VIPLive een helder overzicht met urgentiebepaling van de triage en klachtenspecifieke anamnese. Deze zijn gebaseerd op NHG- en NTS-standaarden. Ook zien zij de foto’s die de patiënt heeft gedeeld.

Gemakkelijk adviseren

Met het overzicht in VIPLive geven zorgverleners eenvoudig advies via chat; met of zonder ondersteuning van antwoordsjablonen. Als het nodig is, ondersteunt VIPLive ook gemakkelijk beeldbellen met patiënten. 

Voor dag en ANW

Spreekuur.nl is 24/7 te gebruiken en zo ingesteld, dat patiënten weten dat huisartsenpraktijken de volgende werkdag advies geven en dat hun digitale huisartsenpost bij dringende klachten in ANW binnen dertig minuten reageert. 

Laagdrempelige netwerkzorg door integratie VIP app

De verschillende mogelijkheden van de VIP app, de patiënten app bij VIPLive, zullen in 2021 worden geïntegreerd in Spreekuur.nl. Patiënten en mantelzorgers geven met de app gemakkelijk een thuismeting door of stellen snel een vraag aan iemand in het netwerk, zoals een praktijkondersteuner, diëtist of wijkverpleegkundige. Zorgverleners reageren vervolgens wanneer het hen het beste uitkomt. Tegelijkertijd biedt de app verdieping als daaraan behoefte is; met vragenlijsten voor screening of consultvoorbereiding en met een gezondheidsplan voor het vastleggen van doelen en acties. Een veelzijdige tool dus die al in heel Nederland wordt gebruikt voor laagdrempelige, samenhangende netwerkzorg.

 

Meer informatie?

Mail of bel gerust!

Cindy Verver
Commercieel Lead
088 - 52 81 020