Slim samenwerken in de ambulancezorg, juist wanneer elke minuut telt

Wij ontwikkelen technologie die zorgprofessionals, patiënten en systemen in de spoedzorg met elkaar verbindt. Want alleen met verbinding kunnen we ook in de toekomst de juiste zorg op het juiste moment garanderen.


Druk


Het is zo vanzelfsprekend: bel je 112, of het nummer van de huisartsenpost, dan is er altijd tijd en ruimte om jou de zorg te bieden die je nodig hebt. Maar die vanzelfsprekendheid staat onder druk. Door een vergrijzende maatschappij en ingrijpende bezuinigingen zijn er binnen de spoedzorg te weinig professionals voor te veel patiënten. Dit heeft een onhoudbare werkdruk voor zorgprofessionals en op termijn zelfs risico’s voor patiënten als gevolg. Wij willen die gevolgen niet afwachten. Daarom ontwikkelt Topicus technologie waarmee zorgprofessionals veel meer kunnen betekenen, in minder tijd.


Samenwerking


We zien geen toekomst in verschillende noodnummers, slecht communicerende software en versnipperde informatie. De acute zorg van de toekomst staat met elkaar in verbinding. Met technologie kunnen patiënten en zorgprofessionals onderling efficiënt samenwerken. Dat begint bij de coördinatie van zorg. Wij ondersteunen centralisten en triagisten met nauwkeurige urgentiebepaling, het uitvragen van zorgbehoeften en risico’s, inzicht in capaciteit en geautomatiseerde planning van consulten en ambulanceritten. Op deze manier helpen we om de beschikbare zorgcapaciteit optimaal te benutten en kunnen zorgprofessionals hun aandacht richten op de patiënt.


Aansluiting


Tegelijkertijd brengen we systemen samen. We geven de huisarts de middelen om 24×7 aan het roer te staan van de zorg. Zo zorgen we dat dossiers altijd beschikbaar zijn in de ANW-zorg en ontsluiten we informatie uit de ANW-zorg naar het praktijkmanagementsysteem van de huisarts. Als grenzen vervagen kan de huisarts in de toekomst misschien zelfs helemaal vanuit zijn eigen HIS blijven werken bij een 24-uursdienst. Deze verbeterde aansluiting tussen dag- en nachtzorg leidt tot minder frustratie, een completer beeld van patiënten en efficiënter werk.


Beter proces, betere zorg


Topicus werkt aan eenheid binnen de spoedzorg. Juist wanneer elke minuut telt, moet samenwerken natuurlijk en gemakkelijk gaan. Daarom stimuleert onze technologie een vloeiend proces in de gehele spoedketen. Van het eerste telefoontje van de patiënt, tot de laatste financiële afhandeling. Zo verlagen we de werkdruk voor professionals, houden we de zorgkosten binnen de perken en blijft het ook in de toekomst normaal dat je in spoedgevallen de zorg krijgt die je nodig hebt.

Meer informatie?

Bekijk onze oplossing pagina voor zorggroepen of neem contact op met Joliene Brouwer.

Zeger Tak
Product owner
zeger.tak@topicus.nl +31 628496509